Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Téma: Zvířátka jsou taky kamarádi

Obsah: Zvířátka na poli, u vody, na louce

Cíl:

- podpora a rozvoj zájmu o učení

- mít povědomi o významu životního prostředí pro člověka

- uvědomovat si, že způsobem, jakým se lidé chovají, ovlivňují vlastní zdraví i životního prostředí

Očekávaný výstup:

- znát, co je škodlivé a nebezpečné

- aktivně komunikovat s rodinou i ostatními lidma

- respektovat názory druhých, umět se domluvit

Činnosti

Rozhovor: rozdíl mezi živou a neživou přírodou, příklad a odůvodnění (proč např. strom patří do živé přírody - roste, dýchá, pije)

Skládání puzzle (děti si doma poskládají jakékoliv puzzle)

Pracovní list:

1. Les: rozhovor nad obrázkem, co do lesa patří, co ne a proč

2. Dokresli broučka do sítě: zrakové rozlišení, vybarvi obrázek

3. Pomoz najít broučkovi cestu

4. Spočítej tečky u berušek

5. Vypočítej motýli + květiny

6. Najdi rozdíly

Rozšíření slovní zásoby: pojmenuj věci v lese, vytleskej slova po slabikách

Jaká zvířátka můžeš vidět na poli, louce, u vody

Výtvarná činnost: dle návodu vyrob svou berušku

Popiš a zkus napodobit zvuk jednotlivých zvířat a hmyzu

Překonávání překážek v lese

Nácik básně "Beruška"

 

Beruška

Seděla beruška na lístečku, červený kabátek samou tečku.

Přišli k ní mraveci, my tě známe, my ti ty puntíky spočítáme.

Lekla se beruška, achy achy, až z toho lístečku spadla strachy.

Ještě, že nebyla velká voda, jinak by byla berušky škoda.

 

Výroba Berušky:

1. Pozadí: houbička na nádobí + barva + otisky + zaschnout

2. z houbičky vystřihnout tvar berušky + natřít barvou + otisknout + dokreslit nožičky, tykadélka, tečky (viz. obrázek)

b