Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Téma: Nač má člověk 5 smyslů?

 

Cíl: Poznávat okolní svět všemi smysly: zrak, čich, sluch, hmat, chuť.

Pohybové aktivity:

  • Běh
  • Chůze
  • Pochod

Střídání TV poloh – hra „Kuba řekl“.

Např. Kuba řekl „lehni si, klekni si, atd.“. Pohyb vykoná dítě pouze pokud to řekne Kuba.

Překážková dráha:

  1. Podlézání překážky (židle)
  2. Slalomový běh (např. mezi hračkami
  3. Válení sudů
  4. Skok do dálky

Tanec – CD Míša Růžičková „Hlava, ramena… a další“

Dechová cvičení: nádech-výdech, foukání brčkem (do kelímku s vodou).

Gymnastika mluvidel – pohyby jazyka nahoru – dolů, vpravo – vlevo, olizování, vypláznutí jazyka.

Rozumové dovednosti – otázky:

  1. Čím vidím?
  2. Čím slyším?
  3. Čím cítím?
  4. Čím ochutnávám?
  5. Čím ohmatávám?

Popiš všechny části lidského těla: zaměření na popis hlavy a obličeje.

Hmatová hra: „Kouzelný sáček“ (hmatem rozeznat různé předměty).

Ochutnávka různých potravin se zakrytýma očima: rozpoznat slané, sladké, kyselé…

Rozpoznat různé vůně: libé a nelibé.

Sluchová hra: „Kde zvoní zvoneček“ (zakryté oči, jít za zvukem zvonečku).

Zraková hra: zakrýt různé předměty – max. 5 kusů, 1 odebrat, který předmět chybí?

Homonyma: neboli slova souzvučná, tj. slova stejně znějící ale s jiným významem –

např. ucho člověka-ucho hrnce.

Výtvarné činnosti: vystřihnou z letáku různé druhy potravin; třídit na zdravé a nezdravé; lepit na dva papírové tácky, které se nabarví. Jeden bude barvy zelené – zdravé potraviny, druhý bude barvy hnědé – nezdravé potraviny.

Hudební činnosti: píseň „Zdravé tělo“.

Pobyt venku: vnímat okolí všemi smysly – co vidím, slyším, cítím …

Experimenty: míchání barev – kouzlení, např. červená + žlutá = oranžová; míchání cukru nebo soli do vody – poznávání chutí.

Předmatematická gramotnost: počítání prstů na rukou + pojmenování jednotlivých prstů.

Přebírání a počítání různých luštěnin: hrách, fazole, čočka - „Hra na Popelku“. Počítání od 1 do 10, užití pojmů méně-více, o kolik více-o kolik méně.

Nauč se z paměti říkanku:

Nač má člověk smyslů pět

Nač má člověk smyslů pět?

Aby mohl poznat svět.

Hmatem pozná, co je hladké,

Chuť mi poví, co je sladké.

Čich ten vždycky vyzvoní,

když mi něco nevoní.

Zrak mi slouží ke koukání

a sluch zase k naslouchání.

Pracovní listy JV.pdf (2.66 MB)

 

Téma: JARO KLEPE NA VRÁTKA

Cíl: Poznat tradice a hlavní znaky jara (Velikonoce)

Pohybové aktivity:

  • Běh
  • Chůze
  • Pochod
  • Podlézání překážek
  • Pohybová hra „Na honěnou“; „Skákání panáka“

Dechová cvičení:

  • Foukání do papírové kuličky (ústy i brčkem – dopravit papírovou kuličku na vybrané místo)

Gymnastika mluvidel:

  • Kmitání jazykem
  • Olizování rtů
  • Dosahování jazykem na nos, bradu, tváře

Rozumové dovednosti:

  • Motivační pohádka: „První sněženka“ – viz příloha (práce s pohádkou)
  • Určit hlavní znaky jara (příroda se probouzí)

Grafomotorika:

  • Pracovní listy – viz příloha
  • Malování prstem do mouky, písku

Rozumové činnosti:

  • Čtyři roční období – hlavní znaky x rozdíly
  • Vymýšlení slov na dané písmeno (např. J – jaro, S – sluníčko, V – Velikonoce)
  • Rytmizace slov (vytleskávání, vyťukávání – vařečky, lžičky)
  • Užívání přídavných jmen – např. Jaké je jaro? (zelené, voňavé…)
  • Velikonoční hádanky

Předmatematická gramotnost:

  • Nakresli počet dle diktátu 1–10 (puntíky, sluníčka, kytičky …)
  • Prostorové pojmy (nahoře, dole, uprostřed, vpravo, vlevo)
  • Manipulace s různými předměty na podložce (dej kostku nahoru, vlevo…)
  • Počítání vajíček

Výtvarná činnost:

  • Nakresli velikonoční kraslici (jakoukoliv technikou)
  • Vytvoř puzzle z velikonoční pohlednice

Jaro je za dveřmi.pdf (3.39 MB)