Obsah
V této složce najdete pár činností a aktivit, které si s dětmi můžete procvičovat. V případě jakýchkoli dotazů můžete použít nově založený e- mail pro "ŽABIČKY":
msmasinkazabicky@seznam.cz....
Distanční výuka -„Žabičky“ (třída dle §16 odst 9 pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami)
ŘÍJEN
PODTÉMA: ,,Draku, vyleť výš!“
Dechová cvičení:
- foukáme do papírového dráčka (listu), dlouhý nádech nosem, výdech ústy.
Gymnastika mluvidel:
- pohyby jazyka (nahoru, dolů, vpravo, vlevo…)
- dráček má nafouklé tváře – bouličky
- olizuje se, směje se, cení zuby...
Artikulační cvičení:
- vítr fouká do dráčka FÍ FÁ FÉ FÓ FÚ
- dráček se směje CHA CHE CHI CHO CHU
- dráček si prozpěvuje LALA LELE LILI LOLO LULU LALOLU… zazpívejte si známou píseň „Prší, prší“ na slabiku LA
D - zasmát se, pootevřít ústa, opřít jazyk o horní dáseň, zadržet vzduch, pak přidat hlas a vypustit vzduch. Dotykem ruky na krk ohmatávat vibraci hrtanu.
Vyslovovat slabiky: da de dy do du ád éd íd ód....
Slova a věty: Dana, doma, dáme, dáte, voda, tady, tudy, Tonda, děda, sady, sudy...
Dana maluje duhu. Dudek dudá u vody. Datel ťuká do stromu. Tady je náš dům.
1. Dudák dudy má,
on mi dudy dá.
Dudy dují dů dů dů,
doma dudat já budu.
Tydli dům, tydli dům,
postavíme nový dům.
2. Na dubu žaludy
Dětem datel hledal.
A zatím pod dubem
Dudek na dudy dudal.
3. Dojedeme do dubiny,
Dojedeme do Doubí,
Dojedeme na maliny,
Dojedeme na houby.
4. Půjdeme do vody,
To budou závody!
Tonda nás povede,
Ten plavat dovede.
Olda se nedal,
Doplaval nejdál.
ČERPÁNO: http://: https://becko-tc-stistkove.webnode.cz/cesky-jazyk/pismena/pismeno-d/
Rozvoj slovní zásoby:
- „Co vidíš na obrázku?“
- „Kdy pouštíme draka?
- „Jak se na podzim oblékáme?“
- „Jaké je počasí?“
- „Co sklízíme na zahrádce a na zahradě?“...
- Děti popisuji obrázek. Pomáháme jim vhodnými otázkami.
- Tvoří věty ( využíváme všechny slovní druhy, dbáme na správný slovosled ve větách)
Omalovánka „Drak“ - čerpáno: https://cz.pinterest.com/pin/475340935658639404
- správné držení tužky, uvolněné zápěstí
- vybarvi pečlivě tento obrázek.
- spočítej dráčkovi mašle na ocásku
- vybarvi 2 mašle červeně, 3 žlutě, 5 modře…,,Kterých je více, méně, stejně…“
https://i.pinimg.com/originals/0c/4b/c8/0c4bc8d9369353179ba69ab196e17372.gif
Grafomotorické listy - čerpáno: https://i.pinimg.com/originals/0c/4b/c8/0c4bc8d9369353179ba69ab196e17372.gif správné držení tužky, přítlak na podložku, uvolněné zápěstí
„Dráček má radost, že může létat vysoko na nebi“
1. pohyb v prostoru
- drak lítá – děti létají pohybem osmiček jako drak
- listí lítá – jsme strom a máme listí – rukama naznačujeme, jak lítá listí na stromech
- ptáček lítá – má křidélka a lítá
2. pohyb rukou vycházející z ramenního kloubu
- děláme osmičky pravou, levou rukou ve stoje
3. tužkou na pracovním listě
- (správný úchop, přítlak na podložku, vedení čar)
Seznamovávání a pojmenovávání s geometrickými tvary
1.„Drakův ocásek“ čerpáno: http://https://cz.pinterest.com/pin/376543218825574576/
- pojmenujte si s dítětem geometrické tvary - kruh, čtverec, trojúhelník a dokreslete šňůrku
2. „Dráček ztratil svůj ocásek“ - čerpáno: https://cz.pinterest.com/pin/821977369478252646/
- pojmenujte geometrické tvary a vybarvěte dle instrukce
3. Spojování bodů - čerpáno: https://cz.pinterest.com/pin/656047870713693341/
- dítě dle předlohy spojí body čarou
Píseň : Vyletěl si pyšný drak
Báseň – procvičování krátkodobé sluchové paměti (opakujte po verších)
Rozvoj slovní zásoby - tvoření vět (dbát na správný slovosled ve větách)
- Kdy pouštíme draka?
- Co víš o podzimu?
- Jak se na podzim oblékáme?
- Jaké je počasí?
- Co sklízíme na zahrádce a na zahradě?...“
A až se všichni opět sejdeme, úkoly si společně prohlédneme!!!!!