Obsah
Distanční výuka – "Žabičky“(třída dle §16 odst 9 pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami)
LISTOPAD
PODTÉMA: ,,Podzim v lese“
LES je tajemné království, do kterého jen někdo skutečně patří. Lesním královstvím vede mnoho cest. Některé cesty jsou pro zvířátka a jiné pro lidi.
Dechová cvičení:
- vůně lesa – dlouhý nádech nosem, výdech nosem
- foukáme jako vítr do lístečku - prodloužený nádech nosem, přerušovaný výdech ústy
- nejprve slabě, potom silněji
Gymnastika mluvidel:
- pohyb jazyka dopředu, dozadu z úst ven a zpět z pravého do levého koutku a zpět nahoru k nosu a dolů k bradě před ústy
- olizování rtů (nahoře, dole, dokola, vždy tam a zpět)
- střídání pohybu rtů našpulených a do úsměvu
- nafukování tváří a propichování prstem (prasknutí balónku)
Artikulační cvičení: v lese uslyšíme spoustu zvuků
datel ťuká-ťuk-ťuk
sova hů-hů,
kukačka- kuku-kuku
ptáci-čim- čim,
medvěd- brum-brum
1. Práce s knihou, časopisem, obrázkem: https://cz.pinterest.com/pin/844987948812702157/
Každý den se sejdou zvířata z celého lesa a všichni poslouchají příběhy a pohádky.
(popis obrázku – seznámení s pojmy – les, jehličnaté stromy, lesní zvířata, lesní plody...)
- „Koho vidíme na obrázku?“
- „Co všechno roste v lese?“
- „Ukážeš a pojmenuješ některý strom?“
- „Co všechno vidíme na stromech?“
- „Co mají děti v košíku?“
- „Co děti v lese dělají?“
- „Znáš některé názvy hub?“
- „Jaká zvířata vidíš na obrázku?“…
- „Jak mohou lidé přírodě pomáhat?“
2. Malované čtení: http://čteníhttps://cz.pinterest.com/pin/554153929130287401/
- přečtěte si společně s dítětem pohádkový příběh
- děti doplňují slova podle obrázku ve správném tvaru (příklad „Sotva zašel měsíc za mrak...)
3. Grafomotorika: http://www.jak-spravne-psat.cz/video-uvolnovaci-cviky
- šikmé čáry - https://cz.pinterest.com/pin/536280268120841650/
- horní oblouk - https://cz.pinterest.com/pin/2885187248522706/
4. Seznamování s rýmy: https://i.pinimg.com/originals/6b/fe/4d/6bfe4d06f32c63dfb732a5541f992437.jpg
Do tajemného království lesa se nám nastěhovala nějaká zvířátka…
- „Uhodneš, která to jsou?“ Rodiče dávají dětem hádanky.
5. Procvičování početních operací: https://cz.pinterest.com/pin/499055202456856644/
Jdeme znovu do tajemného království lesa. Po cestě nacházíme spoustu věcí – přírodnin (kaštany, šišky, žaludy, listy, kameny, klacíky…)
- počítáme různé přírodniny, které si můžete nasbírat na procházce
- hmatové hádanky – přírodniny – kůra, kamínek, šiška, klacík, jehličí...dítěti vložte do ruky určitou přírodninu a dítě hádá co to je
- na pracovním listě vybarvi stejný počet kostiček, kolik má na svém kloboučku muchomůrka
6. Rozvoj zrakové paměti: „Kimova hra“
začneme se 3 obrázky, později přidáváme 4,5,6
- před dítě položte několik obrázků (3,4,5,6)
- dítě pojmenuje obrázky a snaží se je zapamatovat
- pak obrázky přikryjeme šátkem a jeden obrázek schováme
- šátek odkryjeme a dítě určí, který obrázek zmizel
- obměna: úkolem je vyjmenovat všechny obrázky zakryté šátkem
7. Rozvoj sluchového vnímání: „Kouzelné slovíčko“ https://cz.pinterest.com/pin/45387908734112503/
- vybereme jednu kartičku s obrázkem a položíme ji před dítě
- říkáme řadu slov
- když dítě zaslechne slovo z obrázku, bouchne o zem (tleskne, dupne...)
8. Dokreslování druhé poloviny obrázku: https://cz.pinterest.com/pin/97882991888175378/
9. Podzimní dekorace: „Ježek“
- vyrobte podzimní dekoraci z dostupných domácích materiálů. Zapojte svou fantazii…
- při práci si s dítětem zazpívejte známou píseň „Já do lesa nepojedu“…
- zopakujte báseň „Podzime, podzime“
Podzime, podzime
Podzime, podzime proč si tak milý,
i když nám sluníčko svítí jen chvíli.
Podzime, podzime, každý tě vítá,
chlapec i holčička, drak, co si lítá
A až se všichni opět sejdeme, úkoly si společně prohlédneme!!!