Vítejte na stránkách mateřské školy Kaštánek
Jsme rádi, že jste si nás rozklikli :-)
Co nás čeká tento měsíc? BŘEZEN
- do naší mateřské školky přijede "DIGIPLANETÁRIUM"
- Sluníčka a Žabičky prožijí dopoledne v dětské herničce ÚTULNO
- Myšky navštíví jirkovskou knihovnu
- Koťata se vydají do chomutovské knihovny
- Sluníčka a Žabičky se vydají procházkou do jirkovského zahradnictví
- Berušky půjdou do kina na "Tlapkovou patrolu"
- Koťata a Rybičky se vydají procházkou na Červený hrádek
- Berušky a Myšky prožijí jedno tvořivé odpoledne společně s rodiči
- Žabičky si užijí "Sluníčkový den"
- 21.března "Ponožkový den" Světový den Downova syndromu - i my si tento den na znamení oslavy lidské jedinečnosti oblékneme odlišné ponožky
- a pro rodiče budoucích předškoláků je připravena beseda s ředitelkou ZŠ Budovatelů na téma přechod do základní školy
A víte, že...........
- pojmenování březen nám může asociovat dva různé výrazy - březí nebo bříza a z nich také vycházejí dvě teorie o původu tohoto slova - jedním vysvětlením je, že jsou v této době samice zvířat březí a rodí se mláďata. S tím se nám připomíná také březňák - zajíc vržený v březnu. Druhý výklad říká, že březen je měsícem, kdy začínají rašit břízy.
- 20. nebo 21. března se slaví jarní rovnodennost, kdy je den stejně dlouhý jako noc a že tento den přináší konec zimy a začátek jara, což znamená delší dny, teplejší počasí a probouzení přírody?
- 8. března se slaví Mezinárodní den žen, který připomíná boj za rovnoprávnost žen a mužů a zdůrazňuje význam rovnosti a odstranění diskriminace?
- 22. března se slaví Světový den vody, který připomíná její význam pro lidstvo a zdůrazňuje potřebu chránit vodní zdroje a zlepšovat jejich dostupnost a kvalitu?
- 21. březen byl organizací OSN vyhlášen jako Světový den Downova syndromu? Tento den se na znamení oslavy lidské jedinečnosti nosí dvě různé ponožky
- 20.března slavíme Světový den štěstí - jako fakt, nedělám si z Vás srandu. "Štěstí" je fenomén. Je to slovo, za kterým se ukrývá snad tolik různých významů, kolik lidí brázdí tuto planetu. Ba co víc, náš pohled na "štěstí" se s přibývajícími roky nebo prožitými zážitky mění a vyvíjí. Zásadní informace pro všechny, kteří hledají štěstí je přitom tak jednoduchá. "Nehledejme kolem sebe, štěstí najdeme uvnitř sebe!" Štěstí totiž vůbec není o náhodě nebo dokonce o osudu. Štěstí je o zvyku. Ano, je to jen o zvyku. Jakmile si zvyknete radovat se z každodenních maličkostí a vypracujete si zvyk vidět vše v nejlepším možném světle, máte vyhráno. Štěstí Vás pak bude obklopovat každý den. Přeji šťastné dny vám všem.
Renata Machová, zástupkyně ředitelky
POZOR POZOR POZOR
- blíží se zápisy do 1. třídy ZŠ, rozklikněte aktuality a dozvíte se více :-)
Další infomace najdete v odkaze AKTUALITY, rozklikněte :-)
Vážení rodiče,
chtěla jsem vás touto cestou informovat o tom, že do školního zařízení jsou přijímány pouze děti, které nevykazují náznaky onemocnění!! Pokud Vaše dítě trpí chronickou rýmou (i alergickou) doneste potvrzení od lékaře. Dále bych Vás chtěla odkázat na Školní řád ze dne 29.8.2023, který jste podepisovali a ve kterém se píše:
odstavec 6:
ad3) Rodiče předají dítě osobně pedagogické pracovnici s informací o zdravotním stavu. Neposílejte dítě samotné.
ad4) Rodiče jsou povinni hlásit učitelce jakékoli změny v chování dítěte nebo jeho zdravotního stavu, výskyt infekčního onemocnění dítěte i členů jejich rodiny. Onemocní – li dítě v průběhu dne, oznámí učitelka tuto skutečnost rodičům a ti jsou povinni dítě co nejdříve vyzvednout, aby se nemoc nešířila mezi ostatní děti!!ad5) Dítě s příznaky onemocnění při příchodu do MŠ učitelka nepřijme.
ad6) Léky a další podpůrné léčebné prostředky v MŠ nepodáváme.
Odstavec 16: Zákonný zástupce dítěte je povinen
Ad5) informovat MŠ o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtíží dítěte nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly ovlivnit průběh vzdělávání dítěte. Předat dítě učitelce naprosto zdravé (bez zjevných známek nemoci – teplota, žaludeční nevolnost, hustá infekční rýma apod.)
Zákonný zástupce je povinen dodržovat tento řád.
(prvním a naprosto zásadním krokem je vždy snaha o vzájemný rozhovor pedagoga s rodiči jakožto zákonnými zástupci dítěte. Spolupráce s rodiči dítěte je pro úspěšné vyřešení problémů klíčová. V případě nejasností se obraťte na mě.)
Renata Machová
zástupkyně ředitelky MŠ Jirkov