Distanční výuka – březen 2021
Třída "Berušky"
J jako JARO
Cíl:
- získat informace o charakteristických znacích předjaří a jara.
- seznámit se s tradicemi souvisejícími s jarem a osvojit si elementární poznatky o těchto lidových zvycích.
- naučit se vnímat změny v přírodě a prožívat radost z probouzející se přírody.
- upevňovat si poznatky o domácích zvířatech a jejich mláďatech.
Hrubá motorika:
- zdolávání překážkové dráhy – „Kravičky jdou na pastvu
- hod vrchním obloukem papírovou koulí do vymezeného prostoru
- honička s pravidly (děti představují kuřátka, která se mohou schovat do kurníku)
- chůze a běh v nerovném terénu - slalom, přeskoky přes překážky, vyhýbání se překážkám
- taneční kroky ve spojení s hudbou, říkadly
- cvičení dětské jógy: https://edu.ceskatelevize.cz/video/1571-joga-cviky-pes-kocka-krokodyl-strom
Jemná motorika:
- stříhání papíru dle vyznačené linie
- modelujeme zajíčka, ovečku, vajíčka
- manipulace s kamínky a přírodninami
- „Na kuřátka“ – sbírání a přenášení drobných předmětů pomocí kolíčku na prádlo (zobáček)
Pohybové hry:
- „Všechno lítá, co peří má“ - upevňování pojmenování pro domácí zvířata
Grafomotorika:
- píšeme ukazováčkem do písku, do mouky
- pohyblivost prstů - vysouvání prstů z pěsti – postupně („kocouří drápky“)
- spirála - kreslíme vlnu beránkovi
- spodní oblouk – káčátka se batolí
Psychomotorika:
- Skládání puzzle
- Hrajeme pexeso
Rozvoj fonematického sluchu:
- poslouchej zvířátko podle zvuku, napodobení (aplikace do mobilu Animal sounds 2020 – Zvuky zvířat)
Sluchová hra
- tichá pošta “(jméno domácího zvíře)
- „kohout, slepice, kuřata“ - děti mají zavázané oči, hledají se po zvuku, který vydávají (zvuky zvířat)
Matematické představy:
- řadíme různé předměty podle velikosti v daném pořadí
- počítáme zvířátka a jejich mláďata, porovnáváme počet koho je více a méně
Jazyková průprava:
- orientace v prostoru - správné pojmenování pomocí předložek v, před, vedle, do, na, pod, za...
- přirovnávání - charakteristika zvířat: (mlaská u jídla jako... prasátko)
- tvoření zdrobnělin (slepice - slepička)
- mláďata – pojmenování, přiřazování (ovce – beran – jehňátko)
- gymnastika mluvidel – zvuky zvířat
- vyhledávání obrázků domácích zvířat a jejich mláďat v knihách a časopisech - popis obrázků
- procvičování začátečního písmena ve slově J, M
- vytleskávání slov - rozklad na slabiky, využití obrázků domácích zvířat
- rozhovory s dětmi - „Jak se staráme o zvířátka?“ „Čím jsou pro nás užitečná?“ „Jak se pozná jaro?“
Pohádka:
Tradice:
Zraková pozornost:
- „zapamatovaná“ – hra na zrakové vnímání, pozornost, slovní vyjádření (popis obrázku)
- které zvířatko ubylo, které přibylo? ….zvířátka, která si nejdříve prohlédneme, schováme pod přikrývku, děti můžou vyjmenovat všechna zvířátka,která si pamatují, potom 1 schováme a děti hádají, které ubylo…
Dechová cvičení:
- přenášení natrhaných papírků brčkem z misky do misky – zrní pro kuřátka
- hra: „Věj, větříčku, věj“ – rozfoukáváme listí, pírka
Výtvarné činnosti:
- kresba zvířecí postavy dle říkadla (prasátko, kuřátko, jehňátko)
- kreslíme/malujeme vajíčka
Prasátko
Tunel uděláme,
kolo do něj dáme.
Malou misku od maminky
a na misku dvě rozinky.
Dvě kuličky místo očí,
ať se hlava koukat učí.
Velké uši přilepíme -
a kopýtka dokreslíme
Pak ocásek nahoře.
Čuník stojí na dvoře.
Kuřátko
Nakreslíme vajíčko,
žluté jako sluníčko.
Přidáme dvě nožičky
a k nim malé prstíčky.
Ještě žlutou kuličku
jako ptačí hlavičku,
očko, malý zobáček -
pak mu nasypeme máček.
Zobej na dvorečku,
kuřátko - drobečku.
Jehňátko
Jede kolo od babičky,
u kola jsou dva pytlíčky,
v kole pěkná kraječka,
dvě trnky a čárečka.
Pak přidáme obláček,
ať hlavička nepláče.
Jehňátko na paloučku,
ochutnává travičku.
Pracovní činnosti:
- zdobíme opravdová vajíčka
- vyrábíme přání k Velikonocům
- pečeme velikonoční dobroty
Hudební činnosti:
Pobyt venku:
- všímáme si změn v přírodě – zpěv ptáků, hvízdání kosů, přílet špačků, probouzející se příroda, první tráva, pupeny na větvích, sněženky a bledule
- hledáme ptačí hnízda a zkoumáme, z čeho si je ptáčci postavili
- pozorujeme s lupou pupeny rostlin, broučky
- poznáváme květiny, které rostou na jaře, všímáme si barvy, vůně
Experimenty:
- sázíme osení – pozorujeme růst
- barvení vajíček obtisknutím lístků, barvení cibulovými slupkami
Maminko, tatínku, koukej, co už umím..........
https://mshalasova.cz/pro-predskolaky
Děkujeme za spolupráci a přejeme všem pevné zdraví !!!!!!!