Hledáme 2 učitelky na plný úvazek - na zástup za dlouhodobé nemoci
Téma: Nač má člověk 5 smyslů?
Cíl: Poznávat okolní svět všemi smysly: zrak, čich, sluch, hmat, chuť.
Pohybové aktivity:
Střídání TV poloh – hra „Kuba řekl“.
Např. Kuba řekl „lehni si, klekni si, atd.“. Pohyb vykoná dítě pouze pokud to řekne Kuba.
Překážková dráha:
Tanec – CD Míša Růžičková „Hlava, ramena… a další“
Dechová cvičení: nádech-výdech, foukání brčkem (do kelímku s vodou).
Gymnastika mluvidel – pohyby jazyka nahoru – dolů, vpravo – vlevo, olizování, vypláznutí jazyka.
Rozumové dovednosti – otázky:
Popiš všechny části lidského těla: zaměření na popis hlavy a obličeje.
Hmatová hra: „Kouzelný sáček“ (hmatem rozeznat různé předměty).
Ochutnávka různých potravin se zakrytýma očima: rozpoznat slané, sladké, kyselé…
Rozpoznat různé vůně: libé a nelibé.
Sluchová hra: „Kde zvoní zvoneček“ (zakryté oči, jít za zvukem zvonečku).
Zraková hra: zakrýt různé předměty – max. 5 kusů, 1 odebrat, který předmět chybí?
Homonyma: neboli slova souzvučná, tj. slova stejně znějící ale s jiným významem –
např. ucho člověka-ucho hrnce.
Výtvarné činnosti: vystřihnou z letáku různé druhy potravin; třídit na zdravé a nezdravé; lepit na dva papírové tácky, které se nabarví. Jeden bude barvy zelené – zdravé potraviny, druhý bude barvy hnědé – nezdravé potraviny.
Hudební činnosti: píseň „Zdravé tělo“.
Pobyt venku: vnímat okolí všemi smysly – co vidím, slyším, cítím …
Experimenty: míchání barev – kouzlení, např. červená + žlutá = oranžová; míchání cukru nebo soli do vody – poznávání chutí.
Předmatematická gramotnost: počítání prstů na rukou + pojmenování jednotlivých prstů.
Přebírání a počítání různých luštěnin: hrách, fazole, čočka - „Hra na Popelku“. Počítání od 1 do 10, užití pojmů méně-více, o kolik více-o kolik méně.
Nauč se z paměti říkanku:
Nač má člověk smyslů pět
Nač má člověk smyslů pět?
Aby mohl poznat svět.
Hmatem pozná, co je hladké,
Chuť mi poví, co je sladké.
Čich ten vždycky vyzvoní,
když mi něco nevoní.
Zrak mi slouží ke koukání
a sluch zase k naslouchání.
Pracovní listy JV.pdf (2.66 MB)
Téma: JARO KLEPE NA VRÁTKA
Cíl: Poznat tradice a hlavní znaky jara (Velikonoce)
Pohybové aktivity:
Dechová cvičení:
Gymnastika mluvidel:
Rozumové dovednosti:
Grafomotorika:
Rozumové činnosti:
Předmatematická gramotnost:
Výtvarná činnost:
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:301
TÝDEN:3377
CELKEM:900822
Svátek má Jolana
Pěkné růže v zahrádkách věští pěkný podzimek a pozdní zimu.
Od Panny Marie Sedmibolestné teplota rychleji poklesne.